czy można zarejestrować motor na mniejszą pojemność

image Indeks       image CZMP TVN24       image części vito       image Części TV       image czeskie AMR       image czop poród       

Odnośniki

gm portal

Temat: jestem poczatkujacy i prosze o rade
Jeśli:
- nie zależy ci na prędkości,
- wokoło masz wiele dróg pobocznych
- szukasz wygody w jeździe i przyjemności z prędkością 60-80 km/h.
- nie masz prawka, raz się przejechałeś = praktycznie zerowe doświadczenie z motocyklami

To ja kompletnie nie rozumie…no za Boga czemu ty chcesz kupić ściga! jeszcze o pojemności 1000! ścigacze są może bezpieczniejsze ale mniej wygodne. jak to gdzieś słyszałem motor ten jest wygodny i dobrze trzyma się drogi z prędkością 140 -180km/h.
Twe oczekiwania spełni w zupełności Virago! A jak chcesz mą najlepszą rade to kup sobie chopperka 125 zarejestrowanego na 50 i jeździj tym "legalnie" na dowód. Ja tu lepszego rozwiązania nie widzę. Wież mi naprawdę nie wiesz co mówisz z tą cbr1000. Na niej to się dopiero wyglebisz…jak pociągniesz nie w porę manetkę. Jak Cię, lub kogoś uraziłem to sorry.. to tylko moje zdanie. Ale przemyśl to...

szczerze jak masz piasek i zakręt to naprawdę...bardziej uratuje Cię doświadczenie niż motor...wiem bo juz szlifowałem na piasku...jeździj rozważnie i ostrożnie...a będzie dobrze

Pozdrawiam
Źródło: konop25.nazwa.pl/virago.com.pl/viewtopic.php?t=2087



Temat: Rejestracja motocyklu
chciał bym sam zbudowac motor jednak nie do końca od podstaw ponieważ silnik wezmę od jakiegoś komarka mam zastadnicze pytanie
1. Czy moge go zarejestrować w urzędzie
2. Jakie warunki musi taki motor spełniać by być zarejestrowany i dopuszczony do ruchu

pojemność silnika będzie mniejsza niz 51cm3 więc to nawet nie jest motor
Źródło: forumprawne.org/showthread.php?t=36824


Temat: Wszystko co dotyczy motocykli i motorowerow !! TYLKO TUTAJ !
Cytuj:
XMLFucker napisał (Wyślij 2713128) #up
No właśnie chce mieć max 49ccm ;) Bo więcej muszę mieć dokumenty :D!
Aha , czyli takie mi polecasz a co lepsze motorynka czy normalny motor?
A nie słyszałeś o takim czymś jak 125/50? Tzn motor o pojemności 125 zarejestrowany na 50 ;] Ja aktualnie taki posiadam ale rezygnuje gdyz za dużo pali :p Ale taki ściagacz 125 to mógłbym jeździć bo napewno mniej pali od mojego :p

Oczywiście tylko tak powiedziałem :p Ale jeżeli tak z kasą stoisz to tak jak ludzie wyżej :p A ja bym sie postarał i Simsona S51 albo SR50 do malowania...
Źródło: tibia.org.pl/forum/showthread.php?t=335204


Temat: Żużel - zasady, ciekawostki, nowosci z czarnego sportu
Obecnie motocykle stosowane w sporcie żużlowym są specjalnymi konstrukcjami, przeznaczonymi tylko do wyścigów. Nie posiadają skrzyni biegów ani hamulców, konstrukcyjnie przystosowane są do jazdy wyłącznie w lewo oraz do pokonywania łuków ślizgiem kontrolowanym. Ich silniki mają pojemność do 500 cm³, produkują je praktycznie dwie fabryki na świecie – Jawa w czeskim Divisovie oraz włoski GM. Zanim nowy silnik zostanie wykorzystany w wyścigu, zazwyczaj przechodzi tuning, który wykonuje jedynie niewielka grupa specjalistów, a jakość ich usług jest ważnym czynnikiem niezbędnym do osiągnięcia sukcesu.

Motocykle do jazdy na żużlu muszą ponadto spełniać kryteria określone w regulaminach sportu żużlowego, m.in.:

muszą mieć układ wydechowy odpowiadający przepisom FIM, z limitem głośności do 98 dB, oryginalnych, bez żadnych zmian i ulepszeń,
we wszystkich zawodach mogą być używane tylne opony dowolnej marki i dowolnego typu, mające ważną homologację FIM na dany rok; niedozwolone jest ich podgrzewanie ani żadna inna modyfikacja,
nie wolno naprawiać kierownic z lekkich stopów poprzez spawanie,
niedozwolone jest stosowanie tytanu i jego stopów w silniku i podwoziu motocykla,
w zawodach nie wolno używać innych motocykli niż podanych w zgłoszeniu dostarczonym organizatorowi zawodów,
minimalna waga motocykla nie może być mniejsza niż 77 kg.
Motocykl, który nie spełnia powyższych wymogów, lub jego konstrukcja lub stan zagrażają bezpieczeństwu zawodników, nie zostaje dopuszczony do startu przez sędziego zawodów.


Link widoczny Tylko dla Zarejestrowanych.  Kliknij Tu i Zarejestruj się
tak wyglada motor zuzlowy bez obudowy

Link widoczny Tylko dla Zarejestrowanych.  Kliknij Tu i Zarejestruj się
a tak gdy jest gotowy na starty
Źródło: dobreforum.pl/showthread.php?t=10875


Temat: Ciagniecie przyczepki kupionej za granica do PL
Witam,

Przeprowadzam sie z UK do PL. Mam do zabrania motor sportowy dlatego zaczelem sie rozgladac za specjalna przyczpka dla niego do 500kg ladunku. Motor wazy okolo 170kg wiec nie bedzie problemu z DMC itp. Problem jednak moze byc z rejestracja. W Anglii przyczep sie nie rejestruje (nawet na ciezarowki) i wymagana jest tylko tablica rejestracyjna pojazdu ciagnacego. W PL natomiast slyszalem ze kazda przyczpka musi byc zarejestrowana i przejsc coroczny przeglad techniczny. Przyczepka bedzie ciagnieta samochodem z polska rejestracja. Bede mial dowod zakupu ze soba i chce pro prostu zrobic tablice do niej z numerami samochodu na bialym tle (zgodnie z oznakami EU/PL). Czy beda jakies problemy jezeli nas zatrzymaja?

Znalazlem ponizsze artukuly jednak nic nie wspominaja o tych wymogach i tylko ze kazdy kraj ma prawo narzucic wlasne restrykcje.
http://www.stacja.com.pl/prawo/1988/konwencja.htm

Cytuje:


Załącznik 3
ZNAK WYRÓŻNIAJĄCY POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I PRZYCZEP W RUCHU MIĘDZYNARODOWYM
1. Znak wyróżniający, wymieniony w artykule 37 konwencji, powinien składać się z jednej do trzech dużych liter alfabetu łacińskiego. Litery powinny mieć wysokość co najmniej 0,08 m (3,1 cala); szerokość kreski tych liter powinna wynosić co najmniej 0,01 m (0,4 cala). Litery powinny być koloru czarnego, wymalowane na białym tle mającym formę elipsy, której dłuższa oś powinna być pozioma.
2. Jeżeli znak wyróżniający składa się tylko z jednej litery, dłuższa oś elipsy może być pionowa.
3. Znak wyróżniający nie powinien być włączony do numeru rejestracyjnego lub umieszczony w taki sposób, że mogłoby to prowadzić do pomylenia go z numerem rejestracyjnym lub zmniejszać jego czytelność.
4. Na motocyklach i ich przyczepach wymiary osi elipsy powinny wynosić co najmniej 0,175 m (6,9 cala) oraz 0,115 m (4,5 cala). Na innych pojazdach samochodowych i ich przyczepach wymiary osi elipsy powinny wynosić co najmniej:
a)0,24 m (9,4 cala) i 0,145 m (5,7 cala), jeżeli znak wyróżniający składa się z trzech liter;
b)0,175 m (6,9 cala) i 0,115 m (4,5 cala), jeżeli znak wyróżniający składa się z mniej niż trzech liter.
5. Postanowienia ustępu 3 załącznika 2 mają zastosowanie do znaku wyróżniającego umieszczonego na pojazdach.

Załącznik 4
CECHY TOŻSAMOŚCI POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I PRZYCZEP W RUCHU
MIĘDZYNARODOWYM
1. Cechy tożsamości powinny obejmować:
a)w przypadku pojazdów samochodowych:
i)nazwę lub znak fabryczny producenta pojazdu;
ii)na podwoziu albo w braku podwozia na nadwoziu - numer fabryczny lub numer serii wytwórni;
iii)na silniku - numer silnika, jeżeli taki numer jest umieszczony na nim przez wytwórnię;
b)w przypadku przyczepy - dane wyżej wymienione pod literami i) oraz ii);
c)w przypadku motoroweru - pojemność skokowa cylindra i znak "CM".
2. Cechy wymienione w ustępie 1 niniejszego załącznika powinny być umieszczone w miejscach dostępnych oraz powinny być łatwo czytelne; ponadto powinny być takie, aby ich nie można było zmienić lub usunąć. Litery i cyfry zawarte w cechach powinny być wyłącznie literami alfabetu łacińskiego lub tzw. kursywy angielskiej i cyframi arabskimi albo powinny być powtórzone w tej formie.

Załącznik 5
WARUNKI TECHNICZNE DOTYCZĄCE POJAZDÓW SAMOCHODOWYCH I PRZYCZEP
1. Umawiające się Strony, które zgodnie z art. 1 lit. n) niniejszej konwencji złożyły oświadczenie o zrównaniu z motocyklami trzykołowych pojazdów, których ciężar własny nie przekracza 400 kg (900 funtów), powinny podporządkować te pojazdy postanowieniom niniejszego załącznika dotyczącym bądź motocykli, bądź innych pojazdów samochodowych.
2. W rozumieniu niniejszego załącznika określenie "przyczepa" stosuje się wyłącznie do przyczep przeznaczonych do łączenia z pojazdem samochodowym.
3. Nie naruszając postanowień artykułu 3 ustępu 2 litera a) niniejszej konwencji, każda Umawiająca się Strona może poddać pojazdy samochodowe, które rejestruje, oraz przyczepy, które dopuszcza do ruchu zgodnie ze swoim ustawodawstwem wewnętrznym, przepisom uzupełniającym lub bardziej rygorystycznym niż postanowienia niniejszego załącznika.


[ Dodano: 2008-06-09, 14:57 ]
Źródło: forumsamochodowe.biz/viewtopic.php?t=21175